شرایط و قوانین استفاده از خدمات فروشگاه اینترنتی آزاد رایان
کاربر گرامی، به منظور استفادهی هرچه بهتر از خدمات آزاد رایان لطفا شرایط و قوانین مندرج در متن زیر را به دقت ملاحضه فرمائید. لازم به ذکر است که خرید و ثبت سفارش از سایت آزاد رایان به معنای آگاهی و پذیرفتن تمامی شرایط و قوانین مندرج در متن زیر است.
قوانین و شرایط عمومی فروشگاه اینترنتی آزاد رایان
تمامی اصول و خدمات سایت آزاد رایان با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قوانین تجارت الکترونیک و حمایت از حقوق مصرف کنندگان منطبق بوده و در صورت اعمال هرگونه تغییر در خصوص موارد ذکر شده ، شرایط و ضوابط جدید در همین صفحه انتشار یافته و بروز رسانی خواهد شد . لازم به ذکر است که کاربر (کاربر یا مشتری تعریف شخصی است که به عضویت سایت درآمده و از وب سایت و امکانات آن استفاده کرده یا اقدام به ثبت سفارش و خرید کالا از سایت کند) نیز موظف است تمامی شرایط و قوانین مرتبط در خصوص استفاده از وب سایت آزاد رایان و خدمات ارائه شده توسط آن را کاملا رعایت کند.
حفظ حریم شخصی کاربران
آزاد رایان به تمامی اطلاعات شخصی کاربران سایت احترام گذاشته و همواره به حفظ و دفاع از اطلاعات شخصی کاربرانی که از خدمات مختلف سایت استفاده میکنند، پایبند و متعهد میباشد. لازم به ذکر است کاربرانی که از خدمات وب سایت آزاد رایان استفاده میکنند، مسئولیت کامل محرمانه بودن و حفظ اطلاعات کاربری و رمز عبور خود را بر عهده دارند. لذا مسئولیت تمام فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری صورت میگیرد، بر عهده کاربران خواهد بود.
ارتباطات سایت و کاربران
عضویت در سایت آزاد رایان به معنی موافقت در خصوص ارتباط سایت از طریق اطلاعات تماس ارائه شده توسط کاربر در فرم عضویت (تلفن، پست الکترونیک و…) میباشد. آزاد رایان فقط بوسیلهی اطلاعات تماس تکمیل شده در فرم عضویت سایت که توسط کاربر تکمیل و تایید میشود اقدام به برقراری ارتباط با کاربر خواهد کرد. تمامی راههای ارتباطی با آزاد رایان شامل تماس تلفنی یا پیامک به مدیر سایت و تماس با شماره تلفن ثابت درج شده در وب سایت است و فروشگاه اینترنتی آزاد رایان هیچگونه مسئولیتی در خصوص هرگونه ارتباط با کاربر از طریق دیگری غیر از موارد ذکر شده در سایت را نمیپذیرد.
بخش نظرات کاربران
به منظور اشتراک گذاری تجربیات کاربرانی که از محصول استفاده کردهاند و یا تمایل به اشتراک نظرات شخصی خود راجع به محصولات موجود در سایت را دارند، بخشی تحت عنوان نظرات کاربران در صفحهی هر محصول در نظر گرفته شده است. کاربران سایت میتوانند نظرات یا تجربیات خود راجع به هر محصول را در بخش نظرات کابران ثبت نموده تا در صورت رعایت تمامی قوانین سایت و پس از تایید کارشناسان آزاد رایان، در قسمت مربوطه به نمایش درآیند. لازم به ذکر است که آزاد رایان هیچگونه مسئولیتی در قبال مطالب عنوان شده در نظرات کاربران ندارد و مشتریان گرامی نباید مطالبی که در این قسمت عنوان میشوند را مبنا و اساس انتخاب و خرید خود قرار دهند، چرا که این مطالب به هیچوجه به معنای تایید فنی سایت آزاد رایان نمیباشد.
محتوا
تمامی خدمات و مطالب سایت آزاد رایان نظیر آرم، متن، تصاویر، آیکون، ویدئو، گرافیک، تمامی موارد قابل کپی و دانلود و تمامی محتوای تولید شده توسط وب سایت آزاد رایان که در دسترس کاربران است جزو اموال آزاد رایان میباشد. حق نشر و استفاده از تمامی موارد ذکر شده در انحصار آزاد رایان است و هرگونه استفاده از عناوین قید شده بدون رضایت و نامهی کتبی از آزاد رایان قابل پیگرد قانونی میباشد.فروشگاه اینترنتی آزاد رایان تمام توضیحات و مطالب عنوان شده در مورد خصوصیات و ویژگیهای کالا را بر اساس اعلام تولید کنندهها درج میکند. لذا در خصوص اشتباهات ناشی از محتوای عنوان شده توسط تولید کننده و وجود هرگونه مغایرت با کالای مورد نظر مسئولیتی را نمیپذیرد و فقط در صورت عدم استفادهی مشتری از کالا آن را بازگشت داده و وجه مشتری را برگشت خواهد داد.
ثبت سفارش و ارسال کالا
امکان ثبت سفارشات کاربران در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت در روز مهیا میباشد.
ارسال کالا توسط آزاد رایان در تمامی روزهای کاری انجام میشود که شامل روز شنبه تا پنجشنبه هر هفته قبل از ساعت ۱۱ صبح به جز تعطیلیهای رسمی و عمومی در ایران است و تمام سفارشاتی که در روزهای تعطیل ثبت میگردند، در اولین روز کاری پس از تعطیلی ارسال خواهند شد. لازم به ذکر است در صورت وجود تغییرات زمانی، در صفحه اصلی سایت اطلاع رسانی خواهد شد. در هر صورتی که به هر دلیلی رویه ارسال کالا به مشکل بخورد، ممکن است این زمان تغییر کند تا کیفیت ارسال به بهترین نحو انجام گردد.
تمام سفارشاتی که در سایت آزاد رایان ثبت میشوند ، باید قبل از ارسال توسط پرسنل ما از نظر موجودی و قیمت بررسی گردد. در صورت تایید صحت قیمت و موجودی، سفارش مورد نظر توسط پیشفاکتور ارسال شده از طریق ایمیل یا شبکه های اجتماعی، در حالت آماده سازی (پردازش) و ارسال قرار میگیرند. فروشگاه اینترنتی آزاد رایان همواره نهایت دقت خود را در ثبت، پردازش و ارسال سفارشات ثبت شده را انجام خواهد داد. اما در صورت اتمام موجودی انبار، آزاد رایان حق لغو سفارش ثبت شده و بازگشت وجه پرداخت شده توسط کاربر را دارد، مگر اینکه کاربر با میل و تایید خود کالای دیگری را جایگزین سفارش خود کند. لازم به ذکر است که وجه پرداخت شده توسط مشتری در صورت لغو سفارش، طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری به حساب شخصی کاربر واریز خواهد شد.در صورتی که مشتری به تماس های آزاد رایان پاسخ ندهد، آزاد رایان هیچ مسئولیتی برای هماهنگی برای بازگشت مبلغ سفارش نخواهد داشت.
آزاد رایان حق این را دارد تا در صورت بروز هر گونه اشتباه در درج قیمت کالا، سفارش ثبت شده توسط مشتری را لغو نموده و مبلغ پرداخت شده کاربر را در اسرع وقت بازگشت دهد. لازم به ذکر است که کاربر با عضویت در وب سایت آزاد رایان، آگاهی خود از این مسئله را پذیرفته و ادعایی در این خصوص نخواهد داشت.
تحویل سفارشات در اماکن عمومی رستوران، هتل، کافه و… امکان پذیر نمیباشد و کاربر موظف است آدرسی دقیق و قابل تشخیص ارائه کند.همچنین کالای خریداری شده صرفا با کارت شناسایی معتبر افرادی قابل تحویل خواهد بود که در فروشگاه آزادرایان به عنوان خریداریا تحویل گیرنده معرفی شده باشند.
هزینه بسته بندی و ارسال کالا، روی فاکتور محاسبه شده و به عهده مشتری خواهد بود.
زمان ارسال سفارش
در خصوص کالاهایی که نیاز به اسمبل یا کاستوم ندارند، سفارشها ۲ تا ۳ روز کاری پس از ثبت و پرداخت، آماده و ارسال خواهند شد.
در خصوص کالاهایی که نیاز به اسمبل یا کاستوم دارند، حداکثر ظرف ۷ روز کاری پس از ثبت سفارش و پرداخت سفارش، آماده و ارسال خواهند شد.
زمانی که قصد دریافت کالای خود را از شرکت حمل و نقل کالا دارید، در صورت مشاهدۀ هر گونه آسیب فیزیکی در بستهبندی، از تحویل گرفتن مرسوله خودداری نمایید در صورتی که کالای آسیب دیده توسط مشتری از شرکت حمل و نقل مانند کالارسان تحویل گرفته شود، مسئولیت آن به عهدۀ مشتری است.
خسارت مربوط به ارسال و حمل و نقل کالا
فروشگاه اینترنتی آزاد رایان در خصوص بستهبندی استاندارد و دارای ایمنی لازم، همواره تلاش خود را خواهد کرد تا تمامی سفارشات و مرسولات مشتریان محترم در صحت و سلامت کامل تحویلشان گردد. اما با توجه به انتخاب کاربر در خصوص نحوهی ارسال کالا که در هنگام ثبت سفارش کالا توسط کاربر انتخاب خواهد شد، در صورت بروز هرگونه خسارتی هنگام حمل و نقل کالا، جبران و پرداخت خسارت به عهدهی شرکت حمل و نقل بوده و آزاد رایان فقط در راستای اصل مشتری مداری و به منظور تسهیل در پیگیری امور مربوطه، پس از تایید شرکت حمل و نقل در خصوص آسیب و خسارت وارده به کالا در هنگام ارسال آن، خسارت مشتریان را در حد توان پیگیری خواهد کرد. همچنین مسئولیت سلامت و صحت کالا تا زمان تحویل مرسوله های به پست، تیپاکس، پیک یا سایر روش های مندرج در بخش روش های ارسال سایت، بر عهده فروشگاه اینترنتی آزاد رایان بوده و بعد از تحویل هر گونه خسارت احتمالی به کالا یا مفقودی باید از طریق شرکت های ارسالی پیگیری گردد. آزاد رایان در فرآیند کشف مشکل به کمک مشتری می آید ولی مسئولیتی بابت کالا در هنگام ارسال تا لحظه تحویل نخواهد داشت.
در صورتی که به اصرار مشتری ، کالا با روش درخواستی مشتری انجام گردد، آزاد رایان هیچ مسئولیتی را برای امنیت ارسال کالا بر عهده نمیگیرد.
شرایط بازگرداندن کالا
استفاده از 7 روز ضمانت بازگشت چه شرایطی دارد؟
برخی از کالاها شامل مهلت هفت روزه نمی شوند، برای اطلاع از وضعیت سلامت به توضیحات کالا مراجعه کنید.
اگر کالای خریداری شده، ایراد یا اشکال فنی داشته باشد:
- اشکال و یا ایراد فنی باید حداکثر تا 7 روز پس از دریافت کالا، به دپارتمان پشتیبانی آزاد رایان اطلاع داده شود.
- لازم است کارتن و جعبه اصلی محصول به همراه تمامی متعلقات همراه تا پایان 7 روز مهلت استفاده، نگهداری شود و از دور ریختن آنها جداً خودداری شود.
- استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکانپذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به همراه کلیهی متعلقات همراه به آزاد رایان بازگردانده شود.
- برچسبزدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبهی اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، ضمانت قبول بازگشت کالا و امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد.
- این سرویس اشکالهای فنی و ظاهری (شکستگی، خط و خش و مانند آن روی بدنهی کالا و قطعات تزیینی) که در اثر استفادهی نادرست کاربر از کالا ایجاد شود، را شامل نمیشود. استفادهی نادرست پس از تحویل کالا شامل مواردی مانند حمل و نقل و جابجایی، نصب و راهاندازی، تنظیمات، کاربرد غیرمعمول، نگهداری و استفادهی غیر و متفاوت با توصیه سازنده کالا (قید شده در دفترچه راهنمای کالا) میشود.
اگر کالای خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات وبسایت مغایرت داشته باشد:
- وجود مغایرت یا کسری اقلام همراه کالا ، باید حداکثر طی 24 ساعت پس از دریافت کالا، به واحد ارتباط با مشتریان از طریق تماس تلفنی اطلاع داده شود.
- اگر مغایرت، بدون استفاده از کالا قابل مشاهده است، مثل رنگ یا مشخصات درج شده روی بدنه، باید کالا در شرایط اولیۀ خود بوده و از آن استفاده نشده باشد.
- برای کالاهای نو، عکس محصول جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری است و از آنجا که ممکن است در پارهای از موارد جزییات با کالای اصلی تفاوتهایی داشته باشد به استناد آنها نمیتوان اعلام مغایرت کرد. ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا، مشخصات فنی درج شده در وبسایت است.
- در مورد کالاهای استوک، دپارتمان فروش آزاد رایان برای هر کالا، تصاویر از تمام جهات را به خاطر آگاهی مشتری از عوارض ظاهری جنس مورد نظرش، درج می کنند.
- در صورتی که امکان تشخیص مغایرت، بدون باز کردن بستهبندی وجود دارد، امکان رسیدگی به درخواست مشتری در صورتی ممکن است که کالا از حالت اورجینال یا بستهبندی اصلی و اولیۀ خود خارج نشده باشد.
اگر کالای خریداری شده، آسیب دیدگی یا ایراد فیزیکی و ظاهری داشته باشد، یا مشتری از خرید خود منصرف شود، باید حداکثر طی 24 ساعت پس از دریافت کالا، به دپارتمان پشتیبانی آزاد رایان، از طریق تماس تلفنی یا ایمیل اطلاع داده شود.
انصراف از خرید و درخواست مرجوعی به کالایی تعلق میگیرد که باز نشده باشد، هر گونه دخل و تصرف، باز کردن بستهبندی اولیه، پلمپ، برچسبها و حتی نایلون وکیوم و شیرینک، امکان مرجوع کردن را از بین خواهد برد حتی اگر از کالا استفاده نشده باشد.
اگر هنوز سفارش ارسال نشده باشد، میتوانید از طریق تماس تلفنی با واحد فروش، سفارش را لغو نمایید.
اگر کالا به همراه هدیه فروخته شده باشد، بازگرداندن هدیۀ همراه آن نیز الزامی است.
لطفاً توجه داشته باشید که هرگونه تغییر در شرایط اولیۀ کالا، حتی در بستهبندی امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد.
همچنین در صورت انصراف از خرید، ارسال کالا به عهدۀ مشتری خواهد بود.
اگر در اثر حمل و نقل، آسیب دیدگی ایجاد شده باشد
- از تحویل گرفتن کالاهایی که دارای اسیب فیزیکی هستند خودداری نمایید.
- پیگیری کالاهایی که همراه با اسیب فیزیکی از کالارسان تحویل گرفته شده اند به عهدهی مشتری است.
- با توجه به بستهبندی ایمن و استاندارد تمام مرسولهها توسط آزاد رایان، تحویل به هر یک از شرکتهای حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامۀ مرسوله به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهدۀ شرکت حمل و نقل است.
- در خصوص کالاهایی که با پست ارسال میشوند به دلیل عدم ارائه خدمات بیمه از طرف شرکت پست ایران، مسئولیت هرگونه حادثه و آسیبدیدگی در حین حمل بر عهده مشتری است.
شرایط ضمانت و گارانتی
ضمانت کالاهای نو
۷ روز ضمانت بازگشت کالا مربوط به آن دسته از کالا هایی می گردد که شرایط زیر را داشته باشند:
الف: محصول دارای اشکال فنی باشد.
ب: جعبه یا بسته کالا به همراه علامت گارانتی و بدون خوردگی باشد.
ج:استفاده ی درست از محصول انجام شده باشد و خرابی محصول مربوط به قبل از باز کردن بسته بندی محصول باشد.
د:قبل از ارسال کالا ، مشتری موظف است با شرکت آزاد رایان (واحد پشتیبانی سایت) جهت هماهنگی تماس حاصل نماید. در غیر این صورت هزینه ارسال و برگشت کالا به صورت معیوب یا سالم،کاملا به عهده مشتری خواهد بود.
در صورت عدم تطابق کالای ارسالی با کالای سفارش شده، مشتری باید حداکثر تا ۲۴ ساعت بعد از تحویل کالا ( زمان تحویل ثبت شده توسط پست یا سایر شرکت های پستی خصوصی ) کالا را برای شرکت آزاد رایان با آدرس دقیق مندرج در صفحه اصلی وبسایت ارسال نماید. در غیر این صورت هزینه ارسال کالا بر عهده مشتری خواهد بود.
در صورت استفادهی کاربران از کد تخفیف یا کوپن تخفیف اعطا شده به آنها توسط آزاد رایان و لغو سفارش ثبت شدهی خود، کد تخفیف یا کوپن تخفیف باطل شده و امکان بازگشت آن یا وجه آن به مشتری وجود نخواهد داشت.
اضافه شدن کالا به سبد خرید توسط کاربر به معنای رزرو آن نیست و هیچگونه حقی را برای کاربران ایجاد نمیکند. تا زمانی که کاربر سفارش خود را نهایی و پرداخت آن را تکمیل نکرده باشد، امکان تغییر قیمت یا موجودی کالا برای سبد خرید آنها وجود خواهد داشت.
شرایط ضمانت کالای استوک
فاکتور صادر شده برای کالای استوک، ممهور به مهر فروشگاه اینترنتی آزادرایان در حکم برگه ضمانت برای کالا می باشد.
در فاکتور صادر شده برای کالای استوک، عوارض ظاهری کالا مثل خط و خش ذکر می شود و در صورت بروز شکستگی یا مشاهده علائمی از فشار بیش از حد روی کالا که موجب خرابی شود، کالا فاقد ضمانت خواهد بود.
در مورد مانیتورهای استوک، کابل های مورد نیاز منجمله کابل برق و کابل تصویر باید جداگانه تهیه شود.
کارت های گرافیک استوک در آزادرایان توسط گروه فنی سرویس شده و در بهترین حالت تحویل مشتری خواهد شد و در صورت اعلام مشتری امکان تست کیفیت و دمای کارت گرافیک قبل از تحویل در محل دفتر آزاد رایان وجود خواهد داشت.
اطلاعات و شرایط لازم جهت مرجوعی وجه به مشتری
مشتری میبایست شماره کارت بانکی که صاحب حساب آن به نام صاحب پروفایل میباشد را در حساب کاربری خود در سایت آزاد رایان ثبت نماید. (در خصوص افراد زیر 18 سال فاقد کارت بانکی، شماره کارت یکی از والدین ایشان با اولویت پدر، کفایت میکند.)
در صورت لزوم عودت وجه به حساب مشتری، اصل بر این است که مبلغ به شماره کارت اعلام شده توسط مشتری عودت داده خواهد شد. مشتری با درج شماره کارت در حساب کاربری خود میپذیرد که نسبت به انجام تراکنشهای مالی در خصوص عودت وجه خریدهای انجام شده از آزادرایان، رضایت داشته و با معرفی کارت در حساب کاربری مسئولیتهای قانونی در این خصوص را میپذیرد.
در صورتی که سفارشی نیازمند عودت وجه باشد و بین شماره کارت مورد استفاده جهت واریز وجه سفارش و شماره کارت اعلام شده از سوی مشتری جهت عودت وجه، مغایرتی وجود داشته باشد، آزاد رایان مطابق با ضوابط و مقررات قانونی، مبلغ را به شماره کارت اول واریز خواهد نمود.
روند رسیدگی به درخواست مرجوعی کالا چگونه است؟
1- پس از دریافت کالای مرجوع شده، کارشناسان خدمات پس از فروش آزادرایان ایرادات مطرح شده را بررسی میکنند.
2- علت مرجوعی کالا توسط کارشناسان بررسی و مطابق با شرایط و قوانین موجود، درخواست مرجوعی تایید یا رد میشود.
3- پس از بررسی و در صورت تایید ایراد مطرح شده در خصوص کالا ، ادامۀ مراحل در بخش خدمات آزادرایان طی میشود و در صورتی که ایراد مطرح شده توسط مشتری به تایید کارشناسان آزادرایان نرسد، کالا برای مشتری بازگردانده میشود. هزینه این ارسال به عهده مشتری می باشد.
4- در صورت خودداری مشتری از تحویل کالای سالم و بدون ایراد، کالای مذبور برای خریدار بازمیگردد، آزادرایان در قبال کالا و زیانهای وارده بر آن یا مفقود شدن آن هیچگونه مسئولیتی را نمیپذیرد. هزینه انتقال کالا از حساب مشتری کسر و مابقی به حساب وی عودت می گردد.